Eleştiriler -2

Neler neler görüyorum Allah’ım, neler neler! Çapsızlığın üstünlüğüne kızgınım, kibar insanların sessizliğine dargınım. Okuyup yazmamışlar, okuyup yazanları hor görüyor. Türkiye’de her zaman var bir sistem kargaşası, veliler de bu çarpık düzeni bozanların bir parçası. Ben öğretmen değilim ama velilerin hırsını hissetmemek de mümkün değil. Alakasız yerlerde, alakasız diyaloglara şahit oldum maalesef. Hepsi de izin isteyip ayrılamadığımız mecburi, sıkıcı sorulardan ve cevaplardan ibaret. Nasihat üstüne nasihat geliyor. Kimisi art niyet dolu, kimisi de iyi niyet. Birçoğuna kulaklarım tıkalı. İnsanların unvanları olurdu eskiden, unvanların insanları var şimdi. İçi boş kibir… Sizce kim, kimi, nerede yendi? Hile üstüne hile… Eğitim psikolojisi, bu ülkeye hak getire. Kendisiyle yarıştıramıyorsa ya çocuğuyla ya da kendi kardeşiyle yarıştıracak. Ben daha bilgiliyim ama o kendini benden üstün sanacak…

Bir gün her şeyi büyük ekranlardan milyonlara anlatacağım. Bazı kişileri biraz utandıracağım. Bende öç alma duygusu yok ama görevini kötüye kullananları elbet de anacağım. Herkes bir şekilde bir şeylere örnek, istese de istemese de. Onlar olumsuz örnekler olmayı seçmişler. Çocuktum, zorbalıkları anlayamadım fakat şimdi biliyorum nedir ne değildir. Yıllar geçmiş, insanlar değişmemiş. Aynı hırs, aynı boş konuşmalar, akranların zorbalığı, velilerin sağda solda not yarıştırması… Hepsi eğreti duruyor. Markalı poşetin fotoğrafını çekip ”influencerlık” oynayanların olduğu yapay dünyada okumuş kesimin çabası yok sayılıyor. İyi insan, erdemli insan, kurallara saygılı insan… Yalan. Onlar paralı insan arıyor, paraya tapıyor. Statü yarıştırıyor. Kalpleri de siyaha boyalı, cümleleri 5-6 saniyelik, kıyafetin kalıbı geniş mi bilmiyorum ama bence vizyonları oldukça dar. Ayaklı reklam panoları… Başarılarımızı anlatmayınca küçük dağları da yukarı kaydırdıklarını sanıyorlar. Sanalı da gerçeği de böyle. Hepsinin kesin hükmü var, okuyanların iyi yerlere gelemeyeceği üzerine. Fotoğrafın cazibesi yazıdan ağır bastıkça bu böyle olacak. Kibirsiz, bilgili, emek vermiş insanlar 21. yüzyılın örselenmiş insanları. Diğerlerini efektlerle allayıp pullamışlar, baştan ayağa markalarla donatıp vitrin mankeni gibi önümüze koymuşlar. Cansızlar. Yeni fotoğrafları, temalarına uysun onlara yeter.

Yorum bırakın