Büyük Başlık

image

27 Temmuz 2015 Pazartesi (02.27) Yalova, Esenköy

Bir yazar olsaydım eski zamanlarda, beni sorsalardı iki binli yıllarda… Anahtar kelimelerin başında gelirdi gece. ”Biz ki yalnızlıkta buluruz kendimizi ve her şeyi. Dilimizin ucuna kadar gelip de söyleyemediğimiz kelimeleri, gece dökeriz kağıtlara ve de sabaha varmadan.” Evet, yine gece vaktidir vakitlerden. Tam karşımda bir deniz var, geceye karışmış. Dün sabah 05.37’de uyandığımda mavi olan deniz, bu gece 02.31’de siyah. Onun da mı acısı var ? Ben sana sırrımı sabah söylediğimden beri sabaha, tüm çiçeklerimi soldurduğu için mayısa, o gün günlerden cuma olduğu için cumaya küstüm. Senin bana olan küslüğünün yanında bunların ne önemi var ki ? Ben neden küstüm ki mayısa, her şey ağustosta başlamışken ? On ya da on sekiz ağustos, Bolu’dayım. Bir bildirim, senden gelen. Adının ve soyadının ekranıma yansımakla kalmayıp aklıma kazındığı tarih.. Bunun da mı öncesi var ? Alt alta yazılmış ya adlarımız… Adını okuyamayıp üç haneli sayıyı okuyup geçtiğim o listede, okuyup da geçebilmiş olmadım hiçbir zaman.

Gururu katınca hesaba, hakkımda söylenenleri düşününce silesim geliyor yazılanları.  Keşke diyorum, olmasaydı böyle. Çıkmak istiyorum hayatından, bir daha kimsenin hayatına eklenmemek üzere. Aklıma geliyor sonra, bunca yazı neden yazıldı ? Başkaları beni anlasın, yazılarımı beğensin diye mi ? Öyle bir şey olabilir mi ? Bu bir olasılıktır. Senin beni dinlemeyişlerin, bana küs oluşun, benim senden özür dileme isteğim ve  bir şeyler okuduğumda yalnızca ve yalnızca benden kaçırdığın gözlerinle, telefonla uğraşıyormuş gibi yapan ellerinle iletişim kurarım o an. Korkarım ki bunun sahici olma olasılığı daha yüksektir öncekinden.

Senin dinlemediğin paragraflar, heyecandan okuyamadığım şiirler, ayrıca şiirden anlamayan, şiiri sevmeyen kimseler.. ”Bazıları şiir sevmez çünkü onların yaraları yoktur, yaraladıkları vardır.” İnsanlara çarpa çarpa gider böyleleri. Ayrı bir tat, bambaşka tenlerden… Doymak bilmezler. Onlara sorsak, gerçek aşkı aradıklarını söylerler. Gerçekten aşık olanlarsa kullanamıyordur o kelimeyi hala. Aşkı hissettiriyorlardır yazılarında ”aşk” diyemeseler de açıkça. Dedim ya, yaraladıkları vardır onların. Sen öyle değildin esmer adam, sen dünyayı güzelleştirenlerdendir. Bilemedin kıymet. ”Açmadığı yaraları sarabilen insanlar olduğu için güzel bu dünya, incelikler yüzünden.” Bana acı çektirenin sen olup olmadığını ve az önce dediklerimle kendimle çelişip çelişmediğimi soracaklar. Ben de onlara ”Ne kadar ısıtırsan ısıt, su yine ateşi söndürür” diyeceğim.

Dokuz numaralı formanın içinde, on numara oynayan adam… Sana aşık değilim şu an (aşık olmayan halim bu, evet) Tek sıkıntım bana açıklama yaptırmamanken öyle sıkıntılar görüyorum ki şu an, sıkıntı da sayılmaz aslında… Beni sadece sen üzebiliyorsun, diğerleri sinirlendiriyor. Onlara hiçbir kötülüğüm olmadığı halde yüzüme başka, arkamdan bambaşka konuşuyorlar. Cevap veremeyecekleri sorular soruyormuşum gibi yanıtsız bırakıyorlar mesajlarımı. Fotoğraflarındaki gülümsemeleri bile sahici değil onların, masumane bakışlarında hep yapaylık… İçimi ısıtmıyorken hiçbir gülümseme, sen ne de güzel gülüyordun… İnsanları kandırmaya alışmışlar on sekizlerine basmadan, buna alışanlar hukuk okumak istiyor hatta. Aynı burçtanız seninle esmer adam, doğruyu yanlışı iyi ayırt ederiz biz. Bize olan nefretlerini gizlemeye çalışırlar. ”Kurnazlığı zeka zannedenlerin topraklarında nezaketimiz bizi aptal gösteriyor olabilir.” der güler geçeriz onlara. Ben sana dert yanıyorum esmer dostum. Sen yoksun ve tüm kötülükler günyüzünde, neyse…

Yazın son günlerini, eylülün de ilk günlerini bir başka sevdim. Mükemmel zamanlamanla yazın ve sonbaharın tam ortasında doğmuşsun. Aklımla kalbimin tam ortasına doğduğun gibi. Tüm alt başlıkların, büyük başlığı olmuşsun hayatıma.

——-

31.08.2015 eklemesi :

Hiçbir şey eskisi gibi değil. Bin kez desem de bitti diye, inanmasa da diğerleri bu sefer sen oku diye değil; yazıya harcadığım geceye ve o sabah keyifsizce geçirdiğim saatlere acıdığımdan paylaştım. image

Leave a Reply

