Milat

image

Kitap sayfalar─▒n─▒n foto─čraf─▒n─▒ at─▒yorlar mesajlarda. Hepsi birbirinden ac─▒kl─▒, t├╝kenmi┼č sat─▒rlar. Ben mi yazm─▒┼č─▒m yoksa bana m─▒ yaz─▒lm─▒┼č belli de─čil. Biten c├╝mlenin ard─▒ndan gelecek c├╝mleyi tahmin edebiliyorum ama c├╝mlenin sonuna gelecek noktalama i┼čaretini bulurken ┼ča┼č─▒r─▒yorum. Noktalama i┼čaretlerinin ├Âzelliklerini bilmedi─čimden de─čildir, nokta gelmesi gereken yere ├╝nlem koymam. Baz─▒ c├╝mleleri noktayla bitirmek hafif kal─▒yor, c├╝mlede bahsedilenlerin a─č─▒rl─▒─č─▒ kar┼č─▒s─▒nda. ├ťnlem i┼čareti koya koya al─▒┼č─▒yorum a─č─▒rl─▒klara. Y├╝k├╝m art─▒yor, e─čiliyorum ve d├╝n nokta haline geldim. Sizin bildi─činiz bir, benim ya┼čad─▒─č─▒m iki sene beni bu hale getirdi. D├╝┼čt├╝m dedi─čim anlar, en iyi zamanlar─▒mm─▒┼č me─čer. Dibin de dibini ke┼čfettim. K─▒nad─▒─č─▒n─▒ ya┼čamadan ├Âlmezsin derler ya, aynen ├Âyle oldu.

Mant─▒k da, teori de terk etti beni. Neye g├Âre hareket ettim de onca hatay─▒ yapt─▒m bilmiyorum. Baz─▒ yaz─▒lar─▒ s─▒n─▒fta okumam─▒n sebebini bilmedi─čim gibi. Yine pi┼čman olurum belki ama insan al─▒┼č─▒yor; do─čruyu bulmak i├žin ├žabalarken yanl─▒┼č─▒n kuca─č─▒na kendini atmaya, susan─▒ konu┼čturmaya ├žal─▒┼čmaya, a┼čk─▒n da bitebilece─čini ispatlamaya, hatalardan ders ├ž─▒karmaya ├žal─▒┼čmaya… Neden b├Âyle oldu diye sorsalar bir ┼čey diyemem. S├╝re├ž ├Âyle ilerledi, toparlanamad─▒m. I├žimde bir a├ž─▒klama birikmi┼čti, o kadar. S├Âyleseydim bitecekti t├╝m eziyet fakat s├Âyleyemedim, s├Âyletmedi. Hakl─▒ oldu─čum yerleri de haks─▒z oldu─čum yerleri de bildi─čim bu a├ž─▒klanamayan ve a├ž─▒klanamayacak olan a├ž─▒klamada beni dinlemedi─činiz i├žin hi├ž mi pi┼čman de─čilsiniz ? Kim, kimin i├žin u─čra┼č─▒rd─▒ bu kadar ? Saatlerini harcay─▒p yaz─▒ yazard─▒, ├Âmr├╝nden ├Âm├╝r ├žalard─▒… Ben ├žizgimde ilerledi─čimi sand─▒m, yaln─▒zca sand─▒m. E─čik b├╝─č├╝k bir ├žizgiymi┼č fark ettim. Hatalar─▒m─▒ d├╝zeltenler olmu┼č, d├╝zelttiklerini bilmeden. Ben bunlar─▒ anlad─▒k├ža onlar─▒n bendeki de─čerleri artt─▒ ve ben; benim ad─▒m─▒ duydu─čunda di─čer insanlar─▒ susturan, iyi veya k├Ât├╝ bir ┼čekilde yorum yapmayan, beni bir umudun i├žinde ya┼čatmayan, beraber oldu─ču ki┼čiyi de aldatmayan ki┼čilere bir ├Âz├╝r ve bir te┼čekk├╝r yaz─▒s─▒n─▒ yazmaktan ├žekinemezdim. Yersiz cesaretlerim olmu┼čtu zaten, hat─▒rlad─▒k├ža utand─▒─č─▒m. Konu┼čmasam daha iyi olurmu┼č. Uzun bir s├╝re susarak hem ne kadar kararl─▒ biri oldu─čunu hem de efendi oldu─čunu g├Âsteren insanlardan ├Â─črendim ben bunu. Bahsi ge├ženlere methiyeler d├╝zmek de─čil amac─▒m, olan─▒ anlatmak. Iyiye iyi, k├Ât├╝ye k├Ât├╝ demek boynumun borcu. Bazen ├žok ├žok sinirlenip de iyi olanlar hakk─▒nda k├Ât├╝ ┼čeyler yazsam da, o ki┼čilerin y├╝z├╝ne iyi ┼čeyler diyemesem de bilirim onlar─▒n iyi olduklar─▒n─▒.

Vicdan─▒n yan─▒na ko┼čup gelince nefes nefese kalmam─▒n sebebini sorgulad─▒m bir hafta. Kendime geldim, kendimden d├Ânmemeye s├Âz vererek. Daha d├╝r├╝st, daha dost├ža, daha bilin├žli olarak. Bir selam bile yeter bunun kar┼č─▒l─▒─č─▒n─▒ almaya ├ž├╝nk├╝ ben bilirim ve kendisine hata yapt─▒─č─▒m insanlar da bilir; hatas─▒n─▒ anlay─▒p af dileyeni affetmemek, hataya hatayla kar┼č─▒l─▒k vermektir.

Karanl─▒k s├Âzler yaz─▒yorum hayat─▒m hakk─▒nda.
├ľyle ├žok yoruldum ki, yoruldum d├╝nyay─▒ tan─▒maktan.
Sa├žlar─▒m ├žok yoruldu gen├žlik uykular─▒mda.
Ac─▒lar ├žekebilecek yasa geldi─čim zaman,
Ac─▒yla u─čra┼čacak yerlerimi yok ettim.
Ve ┼čimdi bir├žok sayfas─▒n─▒ atlayarak bitirdi─čim kitab─▒n, ba┼č─▒ndan ba┼člayabilirim.

image

Leave a Reply

